روانشناسی

مطالب مربوط به روانشناسی

روانشناسی

مطالب مربوط به روانشناسی

بایگانی

 آمادگی نداشتن برای یک رابطه احساسی و نشانه های آن

   

شروع یک رابطه احساسی نیازمند رعایت چه نکاتی است؟ اینکه فقط عاشق باشید کافی نیست بله میدانم الان به چه چیزی فکر می کنید «آیا آماده شروع برقراری رابطه عاشقانه جدید هستید؟ بله که هستم و خیلی وقت هست که آماده این موضوع هستم فقط باید بدانم چطور شروع کنم. »خب بحث ما فقط خواستار ارتباط عاطفی جدید نیست بلکه آماده بودن برای آن هم مهم است. پاسخ دادن به این سوال سخت خواهد بود چون شما باید به خودتان نگاه کنید و اعتقاد و رفتار و کردار خود را برای شروع یک رابطه خوب و صادق آماده ببینید. 

 

آمادگی لازم برای شروع یک رابطه احساسی

چیزی که در اینجا به شما می گوییم این است که در حالت خواستن رابطه دوستانه همه چیز را می خواهید، احساس می کنید که مهربانید، درک می کنید، حمایت کافی دارید و…

اما پاسخ به این سوال را می توان گفت: آیا همین الان می توانید شروع به برقراری رابطه عاشقانه کنید؟ اگر پاسخ شما کاملا بله نباشد پس باید در شیوه تفکر خود بازنگری و ایجاد تغییرات کنید.

شروع یک رابطه احساسی

سوال این است که از کجا متوجه شوید برای شروع یک رابطه احساسی آماده هستید یا خیر؟ نشانه ها چیست؟ در ادامه چند نشانه درباره این موضوع آورده شده است. اگر هرکدام از نشانه های زیر را دارید، این بدان معنی است که شما برای شروع رابطه جدیدی آماده نیستید و باید کار خود را قبل از ایجاد رابطه جدید سالم و عاشقانه با دیگران آغاز کنید. این نشانه ها را بخوانید:

 

۱٫شما فرد مناسب را برای ایجاد روابط عاشقانه انتخاب نکردید

کسی که میخواهید عاشقش شوید، کسی نیست که دارای معیارهای مناسب باشد. این اشتباه وقتی است که از ابتدا فکر نکنید که واقعا میخواهید یک رابطه عاشقانه با شخص دیگری داشته باشید یا خیر.

دوستان و اعضای خانواده به شما می گویند که شما شخص درستی را انتخاب نکرده اید و شما به شدت مخالف هستید و سعی می کنید خودتان را ثابت کنید که می توانید با چنین فردی زندگی کنید و اگر شخصیت صحیح نداشته باشد می توانید آن را تغییر دهید .

نه، این کار نخواهد شد و شما نمی توانید او را عوض کنید. هیچ کس توانایی تغییر شخص دیگری را ندارد، مگر اینکه خود را از درون تغییر دهد. این ضربه بزرگی است.

اکثر مردم فکر می کنند که عشق و روابط عاطفی می توانند اختلال عاطفی دردناک یا تنهایی را درمان کنند. با این وجود، روانشناسان با اطمینان می گویند که برای ایجا|

۲٫شما برای خوشحال بودن به او نیاز دارید

هنگامی که شما تنها هستید، اگر احساس بدبختی می کنید و فکر می کنید که رابطه عاشقانه ای برای این احساس بدبختی ایجاد کنید، باید بگوئیم که شما آماده نیستید که رابطه عاشقانه ای برقرار کنید.

شما به شخص دیگری نیاز ندارید که خوشحال باشید، اگر توانایی این کار را نداشته باشید، بهتر است ابتدا احساس شادی کنید که دلایل خوشبختی و خوشحالی شماست. همیشه، ملاقات و شروع یک رابطه عاشقانه با شخص دیگری باعث نمی شود که شما فقط در حضور او خوب باشید.

چیزی را پیدا کنید که قبل از وارد شدن به یک رابطه عاطفی جدید با کسی، شما را خوشحال کند. در این مورد، شما می توانید احساسات خوبی را با شریک خود به اشتراک بگذارید و از زندگی دو نفره لذت ببرید.

 

۳٫شما برای طرف مقابل همدردی می کنید

برخی افراد شروع به ایجاد رابطه دوستانه خود بر اساس حس ترحم و حس دلسوزی می کنند و آنها فکر می کنند آنها باید نقش روانشناس برای شریک خود داشته باشند. در این روابط هنوز آماده نیستید که روابط عاشقانه ای را در زندگی واقعی ایجاد کنید و تنها در تلاش برای آن باشید. لطفا روانشناس نباشید.

 

۴٫وقتی به دنبال کسی برای نجات خود هستید

وقتی به خود می گویید “من خیلی بد هستم” یا “چرا من نمی توانم به خودم مطمئن باشم”، در این وضعیت، شما آماده برای شروع یک رابطه عاشقانه نیستید، و شما ابتدا باید خودتان را درست کنید.

در این مورد، اگر فردی را با شرایط مشابه انتخاب کنید، رابطه شما در مراقبت از فرد دیگر موثر نخواهد بود. ابتدا کاملا وابسته به خود باشید و به زندگی شخص دیگری در رابطه عشقی خود تکیه نکنید.

 

۵٫شما به دنبال کسی هستید که شما را تکمیل کند

بله درست است. این هم اشتباه است شاید عبارت “تو نیمه گمشده من هستی” بسیار عاشقانه و زیبا است، اما به این معنی است که شما معیوب هستید و نه یک فرد کامل که می تواند به طور کامل بر روی شما حساب کند. زندگی واقعی نیازی به این چیزها ندارد. اگر می خواهید روابط عاشقانه خوبی داشته باشید، ابتدا باید خودتان را کامل کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی